AdWords

Så här använder du AdWords nya beskrivningstillägg

Specialerbjudanden kan vara ett effektivt verktyg för att driva konverteringar och nu kan du som annonserar med Google AdWords marknadsföra erbjudanden och förmåner i dina annonser på söknätverket med ett nytt annonstillägg. Google har nämligen infört ett annonstillägg som kallas beskrivningstillägg. På engelska heter detta callouts och som vanligt låter det aningen smidigare och mer slagfärdigt på engelska än vad […]

Sökmotoroptimering

Så registrerar du ditt företag på Google Places

Uppdatering 2014-09-10: Någon vecka efter att den här artikeln skrevs lanserades Google My Business som ersätter Google Places. Innehållet är därför inte längre helt aktuellt.  Uppdatering 2014-10-20: Nu har jag tagit fram ett inlägg om Google My Business med en enkel steg-för-steg-guide till att lägga in ditt företag på Google Maps och förbättra din synlighet i Google Sök.  Det är viktigt […]